2013/05/03

Momoyama Sushi

今回ご紹介するのは、「Momoyama」というお店です。

「桃山」という店名にもかかわらず、運営するのは韓国人です。ちなみに韓国人が経営する日本食のお店はアメリカにたくさんあります。おいしいお店もあります。逆に日本人が経営する韓国料理店は見たことがありません。在米韓国人の数の方が多いからでしょうかね~。

私は友人と一緒にお店に行きました。お店の場所が若干わかりにくいので注意が必要だと思いました。Judiciary Square付近なので、夜はあまり一人で行かない方が良いかと思います。

行ったのは夜ですが、ランチもやっているようです。お酒とお寿司を注文しました。ネタによるかな、という感じですが、結構おいしいものもありました。

サービスは早く、店員さんもわりとフレンドリーです。


This post is about "Momorama Sushi." Despite its name, which literally means peach mountain in Japan, Momoyama is operated by Koreans. Many residents in Japan may be suspicious of Korean-run Japanese restaurants; but in fact, there are many Japanese restaurants operated by Koreans in the United States; and some of them are good.

I went there with my friends in the evening.The place of Momoyama is a bit tricky to find if you don't know where to look. The service was excellent.  It was fast and friendly.

We ordered Sushi and sake. As for the sushi itself, it looked fine.  The pieces of fish were proportionally sized for the rice, not too big as you sometimes find in non-Japanese run sushi bars.  The rice, however, was not good.  It was not warm (as it should be when the sushi is freshly made), and it was too al dente.  I had mixed feeling – some were fresh, but some did not taste fresh.

231 2nd St NW
(between N C St & N Constitution Ave)
Washington, DC 20001

にほんブログ村 海外生活ブログ アメリカ東部情報へ
にほんブログ村